Alweer even terug in Nederland .. en weer weg - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu Alweer even terug in Nederland .. en weer weg - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu

Alweer even terug in Nederland .. en weer weg

Blijf op de hoogte en volg Kelly

20 Oktober 2014 | Nederland, Nederland

Inmiddels ben ik alweer een maand terug. Blijkt dat ik niet al te goed ben in een (reis)dagboek bijhouden. Maar na die eerste week waar ik wel over geschreven heb volgden nog twee weken waarin ik nog veel meer heb geleerd. Vooral de laatste week heb ik gemerkt dat ik het Duits 'eindelijk' wat goed onder de knie kreeg, maar ja, toen ging ik alweer terug.
Eerst nog even over mijn twee weken in Duitsland. In de tweede week kreeg ik wat meer contact met andere cursus genootjes. Zo was er een ontzettend gezellige schot en een superleuke Amerikaanse. Jammer genoeg was ik de enige die speciaal naar Berlijn was gekomen om Duits te leren. De anderen hadden het ook druk met school/baan/gezin, was dit niet zo geweest hadden we misschien samen wat meer van Berlijn kunnen zien. Maar dat heeft me niet tegengehouden om de U of S-bahn in te stappen en hier en daar rond te kijken en te zien wat Berlijn te bieden had. Berlijn is tot dusver een van de leukste steden waar ik geweest ben.
Na de tweede week is Carlo een weekend naar Berlijn gekomen en hebben we samen lekker de toerist uitgehangen. Samen is toch beter dan alleen :)
Na drie weken in Berlijn bij 'vreemde' mensen in huis te hebben geslapen, wilde ik toch weer graag terug naar mijn eigen huisje. Dus de dag na mijn laatste les ben ik 's ochtends op de bus gestapt naar Nederland. Na zo'n drie films op de portable DVD-player, twee korte stops en een beetje sight-seeing was ik alweer in Groningen.
Toen, weer terug in Friesland, begon het wachten op een bericht van Iris Medical. Ik bijna een sollicitatie in Schlieren, maar jammer genoeg was daar iemand anders eerder bij die de baan heeft gekregen. Maar maar maar! Aanstaande donderdag vlieg ik naar Zwitserland om twee sollicitatiegesprekken te voeren (spannuuuuund!), de 24e en de 26e. Dat betekend dus dat ik ook nog eens een weekendje weg ben. Dus .. nu beginnen de zenuwen wel een beetje (veel!) te komen, maar ik heb er zin in en ik ben ontzettend benieuwd hoe Zwitserland eruit ziet en waar ik terecht kom. De komende twee dagen ga ik niet werken en besteden aan de voorbereidingen voor de sollicitaties (opnieuw: spannuuuuund!). Donderdag word ik door mijn lieve vriendje naar Schiphol gebracht en dan is er geen weg meer terug! Tot en met maandag dan, dan vlieg ik weer naar Nederland.
In welke plaats(en) ik ga solliciteren kan je begin volgende week weer lezen :) En waarschijnlijk ook of ik dan wel of geen werk heb ..

  • 20 Oktober 2014 - 20:26

    Marianne Heck:

    Lieve Kelly,

    Waarheen je ook moge gaan, volg je hart dan komt het zeker goed. Laat je vooral niet door de zenuwen van de wijs brengen. Het gaat je gewoon lukken.

    Toi, toi, toi.

    Groetjes,
    De Heckjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 8848

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 December 2014

Hé! We're going to .. der Schweiz?

Landen bezocht: