En nu wordt het echt spannend - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu En nu wordt het echt spannend - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu

En nu wordt het echt spannend

Blijf op de hoogte en volg Kelly

25 November 2014 | Nederland, Sneek

In onze slaapkamer staan op het moment 39 volle verhuisdozen. De eettafel is uit elkaar geschroefd, het bed is uit elkaar en de TV zit in een doos. Je kan wel zeggen dat ons flatje niet meer woonbaar is op het moment. Daarom kamperen we nu ook wisselend bij familie Booms en Grünsfeld.
De laatste feestjes en gezellige afspraakjes zijn ook gekomen. Afgelopen vrijdag had ik twee lieve vriendinnetjes voor diner en Carlo een afscheidsetentje. Zaterdag konden we het bedrijfsuitje van Lootsma nog gezellig meepakken en ook gelijk afscheid nemen van een aantal vrienden.
Het is echt gek om "afscheid" te nemen. Ik heb nog niet echt het gevoel dat ik straks zo'n 850 km verderop zit en niet meer last minute een afspraak kan maken. Je kan wel zeggen dat het nu nog een beetje onwerkelijk is en ver weg lijkt, ook al zitten we overmorgen rond deze tijd in Zwitserland. Maar de eerste ideeën over weekendjes weg naar Luzern zijn al uitgewisseld! Dus heel lang zullen we niet alleen zitten.
We hebben een busje gehuurd waar we met zijn vieren in kunnen, omdat Bowejens en mijn vader meegaan om ons te helpen met verhuizen :).
Morgen gaan we met Carlo zijn vader en mijn ouders de auto/aanhangwagen inpakken. Dan is het 's avonds tijd om van nog wat meer mensen afscheid te nemen .. en donderdag ochtend rond een uur of 4 's ochtends begint de reis naar Zwitserland.
Voordat we doorrijden naar Luzern, moeten we in Basel eventjes langs de douane om onze spullen in te klaren. Of nouja, ik hoop écht heel hard dat het eventjes is en dat we daar niet uren bezig zijn. We hebben met de verhuurders namelijk een afspraak om 16:00 's middags. Het zou toch fijn zijn om dat niet uit te hoeven stellen.
Dus als alles volgens de planning gaat zullen we ergens iets na vieren kunnen beginnen met uitpakken en de belangrijkste dingen inrichten.
Over het appartement gesproken .. we hebben gereageerd op een "3 Zimmer Wohnung". Dus wij gingen ervan uit dat we 1 woonkamer en 2 slaapkamers hadden. Want zo wordt er meestal geteld daarzo. Maar een week of wat geleden hebben we de plattegrond gekregen en daar stonden zowaar 3 slaapkamers op. En ook op een document voor betalingen staat niet 3, maar "4 Zimmer Wohnung"! Dus dat was een leuke verassing. Nu hopen dat het appartement er zo stak uit zag als of de foto's. We laten het weten als we weer internet hebben.
Vrijdag is er nog geen tijd om uit te slapen, want dan moeten we 's ochtends om 08:00 bij het migratiekantoor zijn om een verblijfsvergunning aan te vragen. Wel handig om te hebben, anders krijg ik mijn contract niet. Ik krijg waarschijnlijk een verblijfsvergunning voor in eerste instantie een jaar en Carlo krijgt een werkzoekende verblijfsvergunning. We hebben al positieve berichten gehoord over andere fysiotherapeuten die na een aantal sollicitaties keuze had waar hij wilde werken, dus dat komt wel goed! :D
Mijn vader en Bowejens blijven ook gezellig een nachtje slapen en gaan vrijdag ergens in de loop van de ochtend weer rijden. Dus dan zijn we echt alleen..
Dat weekend hebben we nog helemaal geen plannen en ik denk dat wie die ook niet maken, maar gewoon het weekend laten komen hoe het komt. Maandag moet ik me als het goed is melden bij personeelszaken om het contract te regelen.. en dat zal wel niet het enige zijn. Dan op 2 december toch echt mijn eerste dag aan het werk als gediplomeerd MBB'er op de nucleaire geneeskunde! En dat in Zwitserland .. dat had ik in juli nog niet gedacht.
Jammer genoeg hebben we nog niet gelijk internet in ons appartement, want daar moet je weer een Zwitserse bankrekening voor hebben en daar moet je weer een contract en verblijfsvergunning voor hebben. Dus dat komt in de loop van de eerste weken.
Oja, zodra ik in Zwitserland ben switch ik van telefoonnummer. Het is nog wel een Nederlands nummer, maar vodafone ipv hollandsnieuwe. Véél voordeliger in het buitenland! Stuur even een berichtje op facebook als je mijn nummer wilt.
Dat was het wel voor nu...tot over een paar weekjes! Wish me luck ♣

  • 25 November 2014 - 22:42

    Marianne Heck:

    Hoi Kelly,

    Ik wens jou en Carlo echt alle geluk van de wereld. Wat spannend allemaal en wat leuk om dit avontuur te lezen. Gaat Carlo direct met je mee of reist hij achter je aan?

    Voor nu een heel goede reis en hoop dat het inklaren en alle rompslomp eromheen niet te veel van je tijd in beslag neemt.
    Stuur me maar even een app-je wat je nieuwe nummer wordt. Vind het leuk je blijven volgen en wie weet, zie we elkaar nog eens in die Sweiss....

    Viel Gelück!!!
    Fam. Heck

  • 26 November 2014 - 00:05

    Jelmer:

    Heel veel plezier en geluk in Zwitserland! En succes met de zoektocht naar de woning!

  • 26 November 2014 - 17:12

    Lynn:

    Lieve Kelly,

    Heel veel plezier en succes in Zwitserland! Het is even spannend, maar je slaat je er doorheen en voor je het weet ben je helemaal ingeburgerd en haal je 'als' en 'dan' weer lekker door elkaar ;) Als het even tegenzit, kijk dan vooral naar de positieve dingen: je hebt een baan, een ubernice dik appartement, een vet lief vriendje, in een mooi land! En ik kom natuurlijk in de zomer langs xD. Ik ga je heel erg missen, maar gelukkig bestaat er whatsapp, en skype! Dikke vette liefde voor jou!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 8853

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 December 2014

Hé! We're going to .. der Schweiz?

Landen bezocht: