Update vanuit Zwitserland - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu Update vanuit Zwitserland - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu

Update vanuit Zwitserland

Blijf op de hoogte en volg Kelly

15 Februari 2015 | Zwitserland, Luzern

Vandaag twee weken geleden zijn Carlo en ik gaan sleeën! Niet zoals in Nederland van een heuveltje af en weer omhoog klimmen, maar van een serieuze sleebaan van 4 kilometer lang. Awesome. Je moet alleen wel even doorhebben hoe je de slee moet besturen, anders bestuurd de slee jou en kom je met je hoofd in een net terecht. Voor verwondingen zie de foto's. Carlo had (heeft nog) een mooie blauwe enkel en ik een sexy litteken tussen mijn ogen. Maar het was wel vet. .
Carlo is inmiddels alweer twee weken aan het werk bij het Kantonsspital in Luzern! Dat was wel even een opluchting. Naar aanleiding van de verhalen die Carlo verteld, klinkt het alsof het een gezellige werkplek is. Dus nu kom ik aan het einde van de middag thuis en dan heeft Carlo nog niet boodschappen gedaan en het eten staat nog niet op't fornuis ;) Maar nu we twee inkomens hebben, kunnen we gaan sparen voor een auto zodat we wellicht iets vaker naar Nederland kunnen rijden. De eigenlijke reden is dat we 's weekends tassen vol met boodschappen kunnen halen en dat dan niet lopend naar huis hoeven brengen. . .
Het einde van mijn proeftijd komt in zicht! Volgende week donderdag heb ik mijn functioneringsgesprek. Maar als ik zo de berichten om me heen en mijn gevoel mag geloven, willen ze me best wel houden voor een poosje. Ik heb het al wel eens eerder gezegd, maar het is het noemen nog een keertje waard, ik heb had me geen betere collega's kunnen wensen. Het zou nog kunnen dat als mijn proeftijd voorbij is de duistere geheimen van de afdeling naar boven komen ;P
Voor de rest .. het is hier nu Fasnacht a.k.a. Carnaval. Dat begon op donderdag morgen om 05.00 met een "oerknal" die door heel Luzern te horen was. En dan te bedenken dat het van origine een christelijk feest is :) Ik reed die morgen rond 06.15 door de stad heen met de bus en het eerste wat ik zag was een Viking gevolgd door een cupcake en in het centrum werd al muziek gespeeld.
En dan was het gisteren natuurlijk Valentijnsdag ♥ Dat hebben we gevierd met een ontbijtje in Manor, laat maar zeggen de Zwitserse V&D. Je wordt er dan wel niet bediend, maar het smaakte erg goed. En het post-Valentijnsdag ontbijt was ook fijn met warme broodjes, een eitje en versgeperste jus d'orange, maar dan lekker thuis.
Over 1,5 week komen mijn lieve vriendinnetjes naar Luzern voor een lang weekend en in Maart is onze logeerkamer alweer bezet door Bowejens en Renske :D Genoeg om naar uit te kijken, en ondertussen leren we steeds beter (zwitser) Duits.

  • 15 Februari 2015 - 16:26

    Angela:

    Leuk om te lezen Kelly! Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 8845

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 December 2014

Hé! We're going to .. der Schweiz?

Landen bezocht: