Zomer in Zwitserland - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu Zomer in Zwitserland - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu

Zomer in Zwitserland

Blijf op de hoogte en volg Kelly

12 Juli 2015 | Zwitserland, Luzern

En toen was het alweer juli .. de laatste keer dat ik iets geschreven heb stond de sneeuw tot aan onze knieën en nu kunnen we in onze korte broek een lekker koel drankje op het terras drinken. Ofterwijl, even een update!

Bowejens en Renske zijn begin maart een paar dagen langsgekomen in Luzern en hebben Carlo meegenomen om te snowboarden. Op een vrijdag. Waarop ik moest werken. Dus mijn eerste snowboard/ski ervaring komt aankomende winter pas. Maar super gezellig weekend gehad :D

Met Pasen zijn papa en mama en Joshua een paar dagen bij ons geweest. Het was toen nog redelijk koud met een beetje sneeuw. We hebben toen een korte wandeling gemaakt aan de voet van de Rigi, Seebodenalp. Nog zonder wandelschoenen ...

Die wandelschoenen zijn ergens rond april gekomen, want ja je woont toch in Zwitserland tussen de berger. Dus die schoenen moesten in mei maar eens ingelopen worden aan de voet van de Pilatus. We zijn van Kriens naar Krienseregg gelopen, dat is een afstand van 4 km met ca. 600 hoogtemeters. En dan datzelfde nog een keer bergaf, na een ijsje.

In juni zijn Carlo zijn ouders rond zijn verjaardag naar ons toe gekomen om ons daarna mee te nemen naar Nederland! We zijn toen voor het eerste sinds december weer naar Nederland geweest om een weekje vakantie te vieren. Het moment dat je Nederland in rijdt, is wel een beetje apart omdat je weet dat je een weekje later weer de andere kant op gaat. Maar goed, we hebben een super fijne gezellige week gehad waarin we bij hebben geklets en gelachen met vrienden die we veel te lang niet hebben gezien.

Gisteren zijn we teruggekomen van onze eerste echte Zwitserse wandeling. We zijn zaterdag met een aantal van Carlo zijn collega's op een goed uur reizen van ons gaan wandelen en hebben de nacht in een herberg geslapen. Ik vind het een beetje overdreven om de hele wandeling te omschrijven, maar ik heb foto's ge-upload en foto's zeggen meer dan 1000 woorden, dacht ik zo. Wij waren in ieder geval onder de indruk :) Ik ben nog creatief bezig geweest met Paint en heb een overzicht van onze wandeling gemaakt :) Hieronder de herkenningspunten en ergens bij de foto's de plattegrond.
1. Het startpunt in Riemenstalden (1030 m ü.M.). Om half 11 zijn we los gegaan.
2. Alplersee (1506 m ü.M.). Even een pauze om wat te eten en te drinken.
3. Stockalp (1705 m ü.M.). Nog maar even pauze bij een boerderij, met een Milkshake! Ze hadden zelfs 1,5 L Milkshakes.
4: Rophaien (2078 m ü.M.). Dat was het hoogste punt voor vandaag, met een geweldig uitzicht over het meer aan de ene kant, en over de Alpen aan de andere kant. En er stond een wit kruis van ca. 8 meter hoog ✞.
5: Roten Chöpf (1999 m ü.M.). Van 4 naar 5 was een smalle weg waar je niet vanaf wilde vallen, want navertellen zou je dat waarschijnlijk niet. Op de meest spannende stukjes kon/moest je je vasthouden aan een reling.
6: Lidernenhütte (1727 m ü.M.). Iets voor zes aangekomen, schoenen uitgeschopt en rugzak afgedaan en iets later nog genoten van de zonsondergang.

De volgende dag gingen een aantal collega's nog verder, maar mijn benen voelden aan als beton en mijn knieën deden pijn (topatleet!) dus wij zijn naar huis gegaan.

Ik wil jullie niet meer teveel vervelen met werkverhalen, dus kort en bondig: Carlo en ik hebben onze draai gevonden als Fysio en MBB'er in Zwitserland. Maar we missen onze lieve gezellige vrienden en familie in Nederland wel . . als jullie nou ook naar Zwitserland verhuizen.

Wat er nu nog op de planning staat is
- Mijn verjaardag a.s. zaterdag
- In Augustus iemand zijn verjaardag vieren (psst hij wordt 50)
- De 22e een weekje naar Verona, even een weekje ontspannen.

Nou, dat was het dan maar weer , na Verona maar weer een verhaaltje en foto's.

Fijne zomer(vakantie) ☀