Sneeuw! - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu Sneeuw! - Reisverslag uit Luzern, Zwitserland van Kelly Grunsfeld - WaarBenJij.nu

Sneeuw!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

30 December 2014 | Zwitserland, Luzern

En we zijn weer 2 weken verder. Inmiddels ben ik al aan mijn vijfde werkweek begonnen en het bevalt me nog steeds goed. Mijn Duits wordt elke week een beetje beter (godzijdank) en ik leer nu ook wat mensen kennen van de afdeling radiologie. De afdeling nucleaire en radiologie zijn in principe één afdeling, maar desondanks hebben we niet heel veel met elkaar te maken, dus het komt meestal aan op lunches om collega's kennenzulernen. Mijn collega's op de nucleaire leer ik ook steeds beter kennen en het is echt een topteam(pje)! :) Gisteren heb ik mijn eerste gesprek gehad sinds mijn aanstelling. En in plaats van dat er ingezoomd werd naar mijn functioneren, ging het gesprek uit van mijn perspectief, hoe ik alles tot nu toe ervaren heb. Goed gesprek.
Nu over naar de titel van mijn 'reis' verslag: SNEEUW! Sinds 27 december sneeuwt het bijna non stop. Niet heel hard, maar wel hard genoeg om de afgelopen dagen een cm of 20 sneeuw neer te leggen. Gelukkig zijn we in Zwitserland en weten ze redelijk goed hoe ze ermee om moeten gaan, dat betekend: de meeste treinen rijden, wegen zijn goed begaanbaar, en bussen rijden zoals normaal. Maar achter ons huis ligt het "Gütschwald" en daar word niet gestrooid en geschoven, dus daar zijn we even wezen wandelen. Vandaag ben ik in plaats van met de bus, lopend naar het station gegaan en vanuit daar de bus gepakt, omdat ik het zo leuk vind om in de sneeuw te lopen. Als bewijs dat hier redelijk wat sneeuw ligt, heb ik nog een paar foto's bij dit verhaaltje gevoegd, héhé.
Carlo heeft nog geen baan, maar januari ziet er veelbelovend uit. Dus op naar 2015! Een jaar waarin Carlo en ik in Zwitserland wonen, een leuke baan hebben, vaak vrienden hopen te ontvangen (weekend van 27 en 28 februari is al bezet!), hier gezellige mensen kennenlernen, een witte winter hebben en een heerlijke zomer.
Iedereen alvast een gelukkig & gezond 2015 gewenst! Of zoals ze hier zeggen: Einen guten Rutsch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 30 Aug. 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 8862

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 01 December 2014

Hé! We're going to .. der Schweiz?

Landen bezocht: